* Titled: The Hanging Gardens of Semiramis
As long as the sound will carry me
Towards the sands that could swallow me
As long as my shadow will reach the next crossroad
Leaving me gazing at the moon
As long as the sound will carry me
Towards the sands that could swallow me
As long as my shadow will reach the next crossroad
Leaving me gazing at the moon
La la la la
La la la la la la
La la la la la la la la
La la la la
La la la la
La la la la la la la la la la la la la
DE CD SPV CD 084-96202 1994-05-30 |
« Details » |
"Fata Morgana - Desert Sounds in the Planetarium", recorded at the Wilhelm-Foerster-Sternwarte e.V. mit Planetarium am Insulaner, Munsterdamm 90 (Am Insulaner), Berlin, 1988-06-06
Producer: Lutz Ulbrich
Engineer: Robert Sydow
Mixing engineer: Otto Schönthaler
Nico: vocal, Indian pump organ
James Young [James Edward]: piano, synthesiser
Henry Olsen: guitar
Eric Graham Dowdall: drums, percussion
Nico: vocal, Indian pump organ (Track 8)
fata morgana — wüstenklänge im planetarium
ein project der werkstatt 1988 e.v. im rahmen von "berlin - kulturstadt europas 1988"
dies ist ein zusammenschnitt aus dem doppelkonzert von nico & the faction
am 06. juni 1988 im planetarium der wilhelm-foerster-sternwarte, berlin.
fata morgana — Wüstenklange im planetarium
als 1987 martina marx und ich die idee hatten,'fata morgana - wüstenklänge im planetarium' im rahmen
von 'berlin - kulturstadt europas 1988' zu veranstalten, dachten wir gleich an nico, mit der ich seit jahren freundschaftlich
verbunden war. sie hatte mir oft vom death valley erzählt, wo sie mit jim morisson unterwegs war und das sie stark beeindruckt
hatte. zudem war sie für den film 'la cicatrice intérieure' von philippe garrel im death valley, der
eiswüste islands und in der sahara gewesen, wie man ja auth auf dem cover von 'desertshore' sehen kann.
als ich sie dann in manchester anrief, um sie für den kompositionsauftrag zum thema wüste zu gewinnen,
sthlug sie dann aber spontan die steinwüste des mondes vor. es war klar, daß allein durch ihre magische ausstrahlung das
ganze planetarium zur wüste und das konzert zum höhepunkt des festivals werden könnte.
am 4.6.88 traf nico dann mit den musikern von the faction in berlin ein und in den zwei probetagen
waren alle anwesenden begeisterte zeugen, wie kreativ, dynamisch und intensiv nico & the faction arbeiteten. auch
dr. werner celnik, direktor des planetariums, der die optischen effekte bediente und mit wunderbaren mondbildern die musik
ergänzte, war in seinem element. außerdem hatten wir eine 360° beschallung installiert und so ein tolles
hörerlebnis im kuppelbau des planetariums geschaffen.
am 6.6.88 gab es dann ein magisches doppelkonzert vor ausverkauftem haus, von dem hier der
zusammenschnitt zu hören ist: nico's last concert.
lutz ulbrich, den 12. Februar 1994
fata morgana — desert sounds in the planetarium
in 1987 martina marx and i had the idea to organize 'fata morgana - desert sounds in the planetarium' for the
festival year 'berlin - kulturstadt europas 1988'.
we at once thought of nico, who i had known for years since we had worked and lived together in the 70s. she had
often told me how impressed she had been by the death valley, where she hung out with jim morisson and where she had been working on
the film 'la cicatrice intérieure' by philippe garrel, which they filmed at locations like death valley, iceland and the sahara,
a picture of which you can see on the cover of 'desertshore'. when i called her in manchester to ask her to compose "music for a
desert", she spontaneously proposed the stone desert of the moon as a theme. it was obvious, that her magical aura would enable her to
turn the whole planetarium into a moon desert and become the highlight of the festival.
nico arrived on the 4th of june together with her musicians the faction and during the two days of
rehearsal every listener became enthusiastic about the creative, dynamic and intense way in which nico & the
faction were working.
dr. werner celnic, director of the planetarium, who operated the optical effects and who completed the music with
wonderful pictures and films of the moon, seemed to be in his element. to add to this we had installed 360° sound system
which treated a unique sound event
the 6.6.88 nico gave a magnificent double concert in a sold out planetarium, from which this is the mix:
nico's last concert.
lutz ulbrich, the 12th of february 1994
© 1996-2011
Serge Mironneau